¿Tienes dudas?
Si necesitas más información o ayuda, contacta con nosotros.
Què és la teleassistència?


És un servei adreçat a la gent gran que viu sola o a persones amb discapacitat que permet demanar ajuda en cas d'urgència des del domicili propi. Consisteix en un polsador en forma de medalló o de polsera que la persona porta a sobre permanentment dins del domicili i un sistema de mans lliures que permet la comunicació des de qualsevol lloc de la casa amb una centraleta que està disponible 24 hores al dia i des de la qual es gestiona la trucada segons la causa que l'ha motivada. Així doncs, quan l'usuari acciona el polsador que duu a sobre mentre és al domicili, una persona del centre d'atenció s'hi posa en contacte a través d'un altaveu i un micròfon que permeten la comunicació entre tots dos, a fi de posar en funcionament els mecanismes necessaris per resoldre la situació que ha generat l'alarma. Per a la instal·lació d'aquest dispositiu, cal disposar de telèfon fix al domicili i la persona ha de ser capaç d'utilitzar el polsador adequadament. Per això convé que no presenti deteriorament cognitiu o problemes que afectin la correcta comunicació, raó per la qual se sol demanar l'aportació de l'historial mèdic de l'usuari. A més a més, cal disposar de telèfons de contacte de familiars que visquin prop del domicili o de veïns per poder avisar-los en cas d'emergència. Aquest servei ofereix, a més de l'atenció en cas d'urgències, la comunicació amb l'usuari per recordar-li cites (funció d'agenda) o per pal·liar situacions de soledat.​​​